האם עלויות אחזקת רכב חשמלי משתלמת יותר מאשר העלויות ברכב בנזין/היברידי?
על פי קריאה פה, לא תמיד ממליצים על רכישת רכב חשמלי, מצד שני הבנתי שעלות טיפולים וטעינה/תדלוק זולות יותר ברכב חשמלי.
מתעניין בMG4 וכיום נוהג בסוזוקי קרוס.
נסועה שנתית כ 20 אלף ק"מ.
החיסכון המשמעותי הוא בדלק ולא בטיפולים.
הטיפולים כל 20000 ולרוב החלפת שמן ממסרה ומסנן למזגן יכולים להגיע בטיפול ל 900 שח
(שזה יקר לעומת רכב רגיל) חלקים ברכב חשמלי יקרים משמעותית .
כך שמבחינת תחזוקה אין כמעט ערך מוסף. מבחינת צריכת הדלק, יש.
הביטוח:
ביטוח רכבים חשמליים הוא יקר יותר, כנראה גם בגלל סכנת ההידלקות בזמן טעינה, וחוסר היכולת להשתלט על האש במקרה שכזה, דבר שגורר אחריו נזק סביבתי נוסף ותשלומי ביטוח הרבה יותר גבוהים.
הטענה בעמדות ציבוריות זה יקר יותר משמעותית מטעינה ביתית.
יש לקחת בחשבון גם שעם השנים הסוללה נחלשת וטווח הנסיעה בין טעינות יורד, מסתבר גם שבחורף היעילות שלה יורדת משמעותית.
מספר נקודות למחשבה לגבי תחזוקה של רכבים חשמליים:
- ברכב חשמלי אין כמעט מכלולים כמו שיש ברכב עם מנוע בעירה, ואין כמעט בלאי של חלקים, למעט בלמים, צמיגים ופילטר למזגן... החלק הכי יקר זה כידוע הסוללה, ועליה אפשר להתווכח, אבל זה לא בסעיף של טיפולים שוטפים.
- חברות הביטוח מבטחות לפי רמת סיכון לגניבה. על BYD למשל משלמים הרבה כי הוא גניב, אבל לא על כל דגם חשמלי. צריך לבדוק על כל דגם ספציפית.
- מס נסועה עדיין לא נכנס וכרגע גם לא נראה באופק
- טעינה ציבורית זה משהו להסתמך עליו במצבי חירום או נסיעות ארוכות, אבל לא ביום-יום.
- רכב חשמלי כנראה לא מתאים לכל אחד, צריך לבחון כל מקרה לגופו.
- כיום כל נסיעה ארוכה תלווה בתחושה של "חרדת הטווח", מה אם המצבר יתרוקן לפני שתגיעו לעמדת טעינה, לזה אמנם ישנם פתרונות טכנולוגים, כמו גנרטור נייד על סולר לנסיעות ארוכות, אבל בארץ עדיין לא נהוג לצייד את הרכב בגנרטור שכזה להטענת הרכב במידה והסוללה תיגמר באמצע המדבר.
- יעילות הסוללה פוחתת בכ 3% בטמפרטורות קיצון.
- בריאות הסוללה יורדת עם השנים, כיום הרכבים נמכרים עם אחריות לסוללות ל 8 שנים, במידה של בעייה בסוללה, ניתן להחליף חלקים ממנה ולחסוך את העלות של החלפת כל הסוללה.
יצרני הסוללות רושמים במפורש שהצרכן צריך לצפות לירידת היעילות של הסוללה משנה לשנה - היכן שיש חלקים נעים יש שימון
- בעיות בהתקנת עמדת טעינה בבניינים משותפים: לרבים אין יכולת להתקין עמדת טעינה ביתית מכל מיני סיבות , התנגדויות של וועדי בתים ודיירים.
- אגרות הקנייה של רכבים חשמליים ממשיך לעלות ככל שהצריכה עולה.
- מי שלא יכול להתקין עמדת טעינה ביתית , או שאין לו עמדה כזאת בבית - פחות כדאי לו רכב חשמלי.
-
לסיכום: מי שעושה 20 אלף ק"מ ויותר בשנה כנראה שזה משתלם.
מי שעושה בערך 10 אלף ק"מ בשנה כנראה שהמעבר לרכב חשמלי לא ישתלם מבחינה כלכלית.